فایل ورد عنوان فارسي: بررسي استدلال ناپذيري قضاياي اولي و نتايج متفرع بر آن از ديدگاه آيت اله جوادي آملي (عنوان عربي: دراسة عدم قابلية الاستدلال علي القضايا الأولية و النتائج المتفرعة عنها من وجهة نظر آية الله جوادي أملي)

لینک دانلود

 فایل ورد عنوان فارسي: بررسي استدلال ناپذيري قضاياي اولي و نتايج متفرع بر آن از ديدگاه آيت اله جوادي آملي (عنوان عربي: دراسة عدم قابلية الاستدلال علي القضايا الأولية و النتائج المتفرعة عنها من وجهة نظر آية الله جوادي أملي) دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد عنوان فارسي: بررسي استدلال ناپذيري قضاياي اولي و نتايج متفرع بر آن از ديدگاه آيت اله جوادي آملي (عنوان عربي: دراسة عدم قابلية الاستدلال علي القضايا الأولية و النتائج المتفرعة عنها من وجهة نظر آية الله جوادي أملي)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد عنوان فارسي: بررسي استدلال ناپذيري قضاياي اولي و نتايج متفرع بر آن از ديدگاه آيت اله جوادي آملي (عنوان عربي: دراسة عدم قابلية الاستدلال علي القضايا الأولية و النتائج المتفرعة عنها من وجهة نظر آية الله جوادي أملي)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد عنوان فارسي: بررسي استدلال ناپذيري قضاياي اولي و نتايج متفرع بر آن از ديدگاه آيت اله جوادي آملي (عنوان عربي: دراسة عدم قابلية الاستدلال علي القضايا الأولية و النتائج المتفرعة عنها من وجهة نظر آية الله جوادي أملي) :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : معرفت فلسفي

تعداد صفحات :32

چکیده فارسی:قضایای اولی، كه از مهم ترین اصول اولیه مقدمات برهان به شمار می روند، نقشی اساسی در نظام معرفت شناسی مبناگرا ایفا می كنند. برخی از حكما قائل هستند كه این قضایا قابل اقامه برهان نیستند. در این مقاله، نظر آیت اله جوادی آملی مبنی بر استدلال ناپذیری قضایای اولی مورد بررسی قرار گرفته است. البته، چون این نظر را نخست فخر رازی و ملاصدرا مطرح كرده اند و سپس آیت اله جوادی آملی آن را تكمیل كرده و به اشكالات وارد شده بر آن پاسخ داده است، گذشته از بررسی تفصیلی نظر آیت اله جوادی آملی، دیدگاه فخر رازی و ملاصدرا را نیز به اجمال بررسی كرده ایم. در پایان مقاله حاضر، به این نكته اشاره شده است كه هیچ وجهی برای اولی الاوائل بودن اصل امتناع تناقض وجود ندارد. چکیده عربی:تعد القضایا الأولیه من أهم المبادیء الأساسیه لمقدمات البرهان، و هی تلعب دورا هاما فی نظام علم المعرفه المبنائیه. و لقد ذهب بعض الحكماء إلی القول بأن هذه القضایا لا تقبل البرهنه علیها. هذه المقاله تتطرق إلی دراسه عدم قابلیه القضایا الأولیه للإستدلال علیها من وجهه نظر آیه الله جوادی آملی. و بما أن أول من طرح هذا الرأی هما الفخر الرازی و ملاصدرا و من ثم تكفل آیه الله جوادی آملی بتكمیل هذا الرأی والإجابه علی الإشكالات الوارده علیه، لذلك اهتمت المقاله ببیان نظریه الفخر الرازی و ملاصدرا علی نحوالإجمال بالإضافه إلی الدراسه التفصیلیه لرؤیه آیه الله جوادی آملی حول هذه المسأله. فی ختام هذه المقاله أشیر إلی هذه النقطه والمتمثله فی أنه لا وجود لأی وجه من الوجوه یدل علی أصل امتناع النقیضین بوصفه اول الأولیات.
كلید واژه: كلیدواژه فارسی: قضیه اولی، بدیهی، قیاس استنتاج، قیاس تتمیم، حد وسط، ام القضایا، جزم، یقین، اصل امتناع تناقض، منع نقیض، جوادی آملی، فخر رازی، ملاصدرا (كلیدواژه عربی: القضیه الأولیه، البدیهی، قیاس الاستنتاج، قیاس التتمیم، الحد الوسط، أم القضایا، الجزم، الیقین، أصل امتناع التناقض، منع النقیض، جوادی آملی، الفخر الرازی، ملاصدرا)

توضیحات بیشتر