فایل ورد ديدگاه دانشجويان و اساتيد پيرامون آيين نامه آموزشي ادامه تحصيل بدون آزمون در مقاطع بالاتر

لینک دانلود

 فایل ورد ديدگاه دانشجويان و اساتيد پيرامون آيين نامه آموزشي ادامه تحصيل بدون آزمون در مقاطع بالاتر دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد ديدگاه دانشجويان و اساتيد پيرامون آيين نامه آموزشي ادامه تحصيل بدون آزمون در مقاطع بالاتر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد ديدگاه دانشجويان و اساتيد پيرامون آيين نامه آموزشي ادامه تحصيل بدون آزمون در مقاطع بالاتر،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد ديدگاه دانشجويان و اساتيد پيرامون آيين نامه آموزشي ادامه تحصيل بدون آزمون در مقاطع بالاتر :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي

تعداد صفحات :12

مقدمه: در سال های اخیر وزارت بهداشت آیین نامه ای در زمینه پذیرش دانشجو بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقاطع بالاتر را تصویب کرده است که منجر به مباحث و انتقادات زیادی شده است. لذا در این مقاله به بررسی آیین نامه مذبور از نظر اساتید و دانشجویان می پردازیم.روش ها: مطالعه کیفی بوده و جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه نیمه ساختارمند انجام گردید. نمونه گیری هدف مند و از دانشجویان ترم 7 و 8 کارشناسی فاقد شرایط احراز امتیاز آیین نامه پذیرش بدون کنکور، دانشجویان کارشناسی ارشد و بعضی اساتید علاقمند دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بودند. نمونه گیری تا رسیدن به اشباع اطلاعات تا 8 نفر ادامه داشت.نتایج: بعد از پیاده شدن مصاحبه های انجام شده با دانشجویان و اساتید منتخب و تحلیل آنها، 43 کد استخراج شد و 11 تم فرعی و سه تم اصلی استخراج شد: الف) عدالت: انتخاب تنها یک دانشجوی ممتاز، نامناسب بودن معیار معدل، تفاوت های جزیی و پیامد بزرگ، عدم توجه به سیستم نمره دهی دانشگاه، عدم توجه به سطح دانشگاه محل تحصیل، استحقاق قبول شدن را داشتن. ب) مشکلات اخلاقی: رقابت ناسالم، برخورد نامناسب با پذیرفته شدگان، ایجاد حس منفی نسبت به همکلاسی ها ج) پیشرفت علمی: تشویق دانشجویان به رقابت در کسب علم استفاده بهینه از آموزش عالی رایگان.نتیجه گیری: وسیع ترین مفهومی که اکثر دانشجویان به آن اشاره داشتند مفهوم بی عدالتی بود. و این در حالی است که تصمیم گیری در پذیرش دانشجو باید با اهداف آموزش عالی، عدالت اجتماعی و برابری اجتماعی هم خوانی داشته باشد و منجر به یک سیاست و تصمیم گیری درست شود. با وجودی که یک رویه مشخص استاندارد برای پذیرش دانشجو در همه موسسات آموزش عالی وجود ندارد ولی امید است بهترین روش گزینش دانشجو اتخاذ شود.
كلید واژه: آموزش عالی، کارشناسی ارشد، کنکور، عدالت، ایران

توضیحات بیشتر