فایل ورد اثر استاتين ها بر يادگيري احترازي غيرفعال و نورژنز سلول هاي

لینک دانلود

 فایل ورد اثر استاتين ها بر يادگيري احترازي غيرفعال و نورژنز سلول هاي دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد اثر استاتين ها بر يادگيري احترازي غيرفعال و نورژنز سلول هاي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد اثر استاتين ها بر يادگيري احترازي غيرفعال و نورژنز سلول هاي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد اثر استاتين ها بر يادگيري احترازي غيرفعال و نورژنز سلول هاي :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي

تعداد صفحات :10

سابقه و هدف: بیماری آلزایمر، بیماری نورودژنرایتو وابسته به سن در دوران کهولت است که با از دست رفتن سلول های عصبی در مغز و دمانس مشخص می گردد.روش بررسی: در این مطالعه تجربی، رت های نر نژاد ویستار مورد بررسی قرار گرفتند: گروه کنترل: رت های دست نخورده، گروه شم: رت هایی که هسته NBM آنها با ایبوتینک اسید تخریب شده و حلال سالین به مدت 14 روز به طریق گاواژ دریافت کردند، گروه تجربی 1 و 2 و 3 به ترتیب رت هایی با تخریب NBM و دریافت کننده آتورواستاتین به میزان 1 میلی گرم بر کیلوگرم، سیموواستاتین به میزان 1 میلی گرم بر کیلوگرم و آتورواستاتین و سیموواستاتین هرکدام به میزان 0.5 میلی گرم بر کیلوگرم به مدت 14 روز به طریق گاواژ بودند. یادگیری و حافظه تمام گروه ها با استفاده از دستگاه یادگیری احترازی غیر فعال (PAL) بررسی گردید. به منظور بررسی های بافتی، مغز به طور کامل خارج و به سرعت به فرمالین 10% منتقل شد.یافته ها) STL :مدت زمان ماندن در قسمت روشن) در گروه های تجربی نسبت به کنترل و شم افزایش معنی داری پیدا کرد ( .(p<0.001تیمار با استاتین در گروه های تجربی باعث کاهش معنی دار (TDC (p<0.001 (مدت زمان باقی ماندن در قسمت تاریک) در مقایسه با گروه کنترل وشم شد. در مطالعات هیستولوژیکی مغز، افزایش معنی دار سلول های گرانولار در منطقه DG و همچنین افزایش معنی دار تعداد سلول های پیرامیدال در منطقه CA1 در گروه 2 (0.001>p) و گروه 3 (0.01>p) نسبت به گروه کنترل و شم مشاهده شد.نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که استاتین ها ممکن است منجر به بهبود یادگیری و حافظه و ترمیم هیپوکامپ در رت های نر آلزایمری شوند.
كلید واژه: آلزایمر، استاتین، یادگیری احترازی غیرفعال، هیپوكامپ، رت نر

توضیحات بیشتر